Foto: Projekta dalībnieki St. Kliment Ohridski Compehensive skolā
Marta sākumā Erasmus+ projekta “Digital and media literacy for sustainable life learning” (projekta numurs 2017-1-LV01-KA219-035418_1) ietvaros notika kārtējā tikšanās. Ludzas pilsētas ģimnāzijas 12. klases audzēknes D. Sarkane un A. Smoļņakova, kā arī LPĢ angļu valodas skolotāja A. Stepanova un latviešu valodas skolotāja L. Arcihoviča devās uz Dobriču Bulgārijā- projekta Erasmus + partneru organizēto tikšanās vietu.
LPĢ skolēniem un skolotājām tā bija iespēja apmeklēt saulaino un viesmīlīgo Bulgāriju, lai iegūtu jaunas un pilnīgotu jau esošās zināšanas digitālo tehnoloģiju un mediju pratības jomā, lai iepazītu Bulgārijas neparasto dabu un savdabīgo kultūru, kā arī uzlabotu angļu valodas prasmi.
Tikšanās notika vienā no Dobričas skolām (St. Kliment Ohridski Compehensive School), kur papildus vidējai izglītībai skolēni padziļināti apgūst mākslu un mūziku.
Jutām, ka bijām gaidīti ciemiņi, jo mūs sirsnīgi uzrunāja ne tikai skolas administrācija un pedagogi, bet arī audzēkņi izrādīja interesi par mums.
Skolā tika organizētas iepazīšanās aktivitātes visu partnervalstu dalībniekiem (Bulgārija, Itālija, Rumānija, Francija, Turcija, Latvija), kā arī radošās darbnīcas ‘’Kā izvairīties no vardarbības internetā’’, ‘’Sekstings’’, vēlāk tika izveidoti plakāti un viktorīnas Kahoot vietnē. Skolēni darbojās grupās un veidoja video: ‘’Kādu es girbētu, lai cilvēki mani redz internetā? Mana online personība’’, ‘’Vai cilvēki vēlas, lai viņus filmē?”, ‘’Kā var atrisināt personīgās problēmas offline?’’, kuri tika ievietoti YouCut vietnē. Notika intensīvs darbs digitālo tehnoloģiju un medijpratības jomā. Projekta dalībnieki apmeklēja vietējo radio un televīzijas staciju, kur viņiem bija iespēja ne tikai vērot žurnālistu darbu, bet arī intervēt moderatorus un uzzināt, kā tiek iegūta, apstrādāta un pārbaudīta informācija. Vēlāk gan intervētāja, gan intervējamā lomās varēja iejusties paši jaunieši, veidojot skolas radio pārraidi. Darba rezultātus var apskatīt projekta blogā: www.digi4lifeweb.wordpress.com
Skolotāji dalījās pieredzē, apmeklējot atklātās stundas. Skolotāju sapulcēs tika apspriestas digitālo rīku izmantošanas metodes un paņēmieni kā labās prakses piemēri. Visas aktivitātes atbilst ilgtspējīgas mūžizglītības attīstībai.
Skola Dobričā ir līdzīga mūsu skolai, tomēr ir dažas atšķirības, piem., sākumskolas skolēni nēsā skolas formu, mācību stundas notiek divās maiņās, nav elektronisko žurnālu, apkārt skolai ir žogs, tāpēc skolēni nevar aiziet un atnākt, kad viņi vēlas, arī mācību telpas nav remontētas vairākus desmitus gadu. Manuprāt, mēs izglītībā akcentējam kvalitāti, to pierādīja mūsu audzēknes, jo meiteņu prezentācija ‘’Mana valsts, pilsēta, skola’’ tika atzīta par labāko. 12.klases skolniecēm ir arī ļoti labas angļu valodas zināšanas. Savukārt partneri uzskata, ka skolēniem jāmācās no savām kļūdām, un ļauj skolēniem vairāk darboties patstāvīgi.
Ciemojoties pie partneriem, iepazinām kultūru, ikdienu, tradīcijas, apguvām jaunas zināšanas un prasmes, apmeklējām dažādas atpūtas vietas. Piemēram, apmeklējām Botānisko dārzu, kur krāšņi zied rozes un gatavojas vīnogas.
Secinājām, ka tautas tradīcijas tiek nodotas no paaudzes paaudzei un daudzas ir saglabājušas līdz pat mūsdienām, bet ir arī tādas, kuras ir zaudējušas nozīmi, jo modernā pasaule ievieš savas korekcijas.
Atmiņu mozaīku veido arī brīnišķīgās ainavas, jūra, pārapdzīvotas vietas, kalni, iekoptie vīnogu dārzi un lavandu tīrumi, strādīgie un atsaucīgie cilvēki un daudz kas cits, kas sajūsmina un iedvesmo.
Daiga kārtējo reizi ir pārliecinājusies, ka nekur nav tik labi kā mājās un ka mammas gatavotais ēdiens ir garšīgākais pasaulē.
Anastasija iesaka skolēniem izmantot iespēju un piedalīties projektos, jo, iepazīstot citu tautu kultūru, labāk izproti savas tautas vērtības.
Iepazīta ir tikai neliela šīs valsts daļiņa, iespaidu mozaīku turpinās veidot citu partnervalstu iepazīšana.
L. Arcihoviča, LPĢ skolotāja